CELE 3 ÎNTREBĂRI PE CARE OAMENII ȘI LE PUN DESPRE TINE

de PAULA IONESCU / Mentor Metoda Maxwell de Comunicare

Suntem atât de preocupați de ceea ce vrem să transmitem și de cum ne vor vedea oamenii, încât efectiv uităm să acordăm atenție celui mai important element din comunicare: publicul nostru.

Și când spun public, poate fi un om, 10 oameni, 100 sau chiar mii.

Înțelegerea acestei idei, înțelegerea importanței pe care publicul nostru o are este poate unul dintre cele mai complicate lucruri pe care un comunicator eficient trebuie să le facă.

Dar hai să te întreb ceva: ai fost vreodată la un curs, la un eveniment și ai plecat de acolo și ți-ai dat seama că nu îți amintești aproape nimic din ceea ce a încercat omul din fața ta să îți transmită?!

Cred că fiecare dintre noi am trecut cel puțin o dată în viață printr-o astfel de experiență.

Mai rău e când noi suntem persoana care vorbește…

Nu contează cât de important este mesajul meu dacă omul din fața mea nu îl ascultă, ești de acord?

În cartea Toți comunicăm, dar puțini stabilim și relații, John Maxwell vorbește despre 3 întrebări pe care oamenii și le pun despre noi atunci când comunicăm cu ei.

Sunt 3 întrebări la care noi ne putem gândi în avans și, odată ce le oferim răspunsul dorit oamenilor, avem asigurată atenția publicului:

  1. Îți pasă de mine?

„Preocuparea reciprocă creează legături între oameni.”

Adevărul este că fiecare dintre noi avem anumiți oameni cu care ne place să petrecem timpul pentru că simțim că le pasă cu adevărat de noi.

Iar atunci când simți că unui om îi pasă de tine, îți dorești să îi arăți și tu lui același lucru.

Dar adevărul este că cei mai mulți oameni, oricât de mult și-ar dori să comunice bine și să se conecteze bine cu ceilalți, întâmpină dificultăți.

De ce?

E simplu. Pentru că de mult prea multe ori suntem atât de preocupați de propriile temeri, nevoi, gânduri încât uităm de oamenii din fața noastră, uităm de nevoile lor, de grijile lor, de temerile lor.

Și cel mai probabil, ei nu vor putea veni să ne spună „nu îți pasă de mine”, dar vor simți acest lucru și se va vedea în atitudinea lor față de mesajul nostru.

John Maxwell spune așa: „De fiecare dată când îi poți ajuta pe ceilalți să înțeleagă că îți pasă într-adevăr de ei, deschizi ușa stabilirii unei legături, a comunicării și interacțiunii. Începi să creezi o relație.”

Noi, oamenii, ne deschidem, suntem mai dornici să ascultăm și să înțelegem atunci când simțim că celui din fața noastră îi pasă realmente de noi.

  • Mă poți ajuta cu ceva?

Ce am observat este că cei mai mulți oameni așteaptă ca ceilalți să facă ceva pentru ei și, apoi, vor face și ei ceva pentru ceilalți.

Dar știi care e problema? Că dacă toți facem așa, nimeni nu va mai ajuta pe nimeni pentru că toată lumea așteaptă sa fie ajutată.

Atunci când ne dorim să comunicăm eficient cu ceilalți vrem să ne întrebăm mereu cum putem noi prin ceea ce știm, prin ceea ce suntem, prin informațiile pe care le avem să îl ajutăm pe cel din fața noastră.

Vrem să ne gândim la cum îi putem noi fi de folos, nu de ceea ce vrem noi să transmitem sau să obținem.

  • Pot avea încredere în tine?

Încrederea este vitală în orice domeniu.

Fără încredere oamenii nu sunt 100% deschiși și sunt mereu pregătiți „să se apere” de ceea ce îi poate răni.

E foarte important să înțelegem că, de fiecare dată când acționează, oamenii o fac din propriile motive, nu din motivele noastre. De aceea e foarte eficient, atunci când ne pregătim un mesaj să ne gândim la el și din perspectiva celui care va primi mesajul.

Sunt 3 întrebări pe care fiecare om din fața noastră și le pune. Le analizează în subconștient, dar răspunsul la aceste 3 întrebări determină atitudinea lui față de noi, față de mesajul nostru.

În final, eu te las cu alte 3 întrebări importante:

  • Cum le arăți oamenilor că îți pasă?
  • Cum le arăți că poți să îi ajuți?
  • Cum le arăți că pot să aibă încredere în tine?

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *